שלוש תרופות טבעיות נגד כאבים

 

מחבר: דר' מרדכי הוכברג ז"ל, PhD, תזונאי

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

אין כמעט אדם עלי אדמות שלא סובל מכאבים בזמן זה או אחר של חייו. נטילת תרופות מעשה ידי אדם לטיפול בכאבים הינה פתרון גרוע – לאורך זמן נזקן רב מתועלתן. כאב יכול להיות גם כתוצאה מתהליך ריפוי, אבל יותר מזה כתוצאה של משהו גרוע שמתרחש בגוף. חשוב לברר מהי סיבת הכאב ולטפל בה, אבל במקביל גם לשכח את הכאב.

יסקרו בזאת שלושה תכשירים טבעיים שהם מן היותר יעילים לשכוח כאבים ובו בזמן, אין איתם נזק. כולם מעולם הצומח. שימוש בהם בכמות נאותה יעזור לשכוח הכאבים. הראשון שבהם הוא הצמח  בוסווליה.

בוסווליה

צמח זה גדל באזורים ארידיים (מעוטי גשם) בהודו, אפריקה ובמזרח התיכון. לצמח זה יש יכולות נוגדות דלקות רבות עוצמה – מצב דלקתי הוא אחת הסיבה העיקרית לכאבים כרוניים. בצמח יש תרכובות, חומצות בוסווליה, שבולמות ייצור ופעילות יתר של ציטוקינים ברקמות גוף פגועות – הן גם משפרות זרימת דם לפרקים בגוף. תהליך זה משפר גם את יכולת התנועה בפרקים ומונע נוקשות שלהם. צמח זה נמצא עוזר מאוד נגד כאבי מחלת קרוהן,  ראומטואיד ארטריטיס, אוסטאוארטריטיס, קוליטיס בקיבה ומצבים נוספים מעוררי כאב בגוף. מחקרים רבים הראו שיכולת שכוח הכאב של צמח זה שווה לזו של תרופות לא סטרואידליות נוגדות דלקות, הניתנות לטיפול במצבים דלקתיים וכאבים כרוניים, אבל ללא כל תופעות הלוואי של התרופות. ברפואה המערבית מקובלת ההגדרה שלתרופות מעשה ידי אדם יש תועלת רבה, עם מעט תופעות לוואי. האמת הפוכה – יש נזק רב, עם תועלת מינימאלית.

כורכום

תבלין טבעי נוסף שמאוד עוזר נגד כאבים ודלקות הוא הכורכום.  זהו תבלין שיש בו שימוש רב בהודו וארצות המזרח, כיום כבר בכל העולם. הוא נמצא יעיל יותר מתרופות שניתנות לטיפול בכאבי פרקים, ארטריטיס, נוקשות בפרקים, התכווצויות שרירים ומצבים גורמי כאב נוספים בגוף. הוא מעכב יצירת COX-2 בגוף ומשמש כתרופה בטוחה ויעילה לא רק בזכות יכולתו לבלום מצבים דלקתיים אלא גם לדכא כאב בעצבים. הוא מאוד עוזר לסובלים מפיברומיאלגיה.

אסטאקסנטין

אסטאקסנטין הוא רכיב תזונה, קרוטנואיד, מצבע אדום כהה, המופק מאצות ים מיקרוסקופיות ששמן המטוקוקוס. הוא מכונה גם "מלך הקרוטנואידים". . צמח זה מגודל במים מתוקים דווקא והוא מייצר את החומר הזה כדי לגונן על עצמו  מחמצון, פגיעת קרני UV ומפגעים סביבתיים נוספים. חומר זה הוא אחד מן החומרים הטבעיים היותר יעילים בעולם כנגד  כאבים. הן במחקרי מעבדה והן בטיפול קליני, החומר  נמצא יעיל לסתירת פעולתם של חומרים גורמי דלקות – הוא משכח דלקות וכאבים ללא כל תופעות לוואי.

הוא נמצא יעיל כטיפול בכאבי מפרקים, לשיקום שרירים פגועים וכנגד מצבים נוספים מעוררי כאבים. מאחר ובניגוד למרבית נוגדי חמצון אחרים, אסטאקסנטין הוא מסיס שומן. מולקולות שומן מן המזון נושאות אותו במישרין אל תוך השרירים, הרקמות והאיברים בהם הוא הדרוש ביותר כמו המוח, רקמת השד,  הערמונית, שרירי השלד והרטינה בעיניים.

ברור שטיפולים כאלו יעזרו יותר, ככל שאדם חי באורח חיים יותר בריא ועם הרגלי תזונה נכונים יותר. הצעד היותר חשוב להרגשה טובה היא לתת למערכות הגוף את כל הדרוש להן עם מינימום של דברים מיותרים.

מקורות

Home


http://www.organiclifestylemagazine.com
http://www.organiclifestylemagazine.com
http://www.organiclifestylemagazine.com

Turmeric


http://www.naturalnews.com
http://www.naturalnews
http://www.naturalnews.com/047725_pain_relievers_natural_remedies_fibromyalgia.html#ixzz3Jb3LNz5q

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול