שני מוצרי טבע שמורידים ביעילות יתר לחץ – דם

הודעה חשובה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב.    אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

יתר לחץ – דם מהווה את אחת מן הסיבות המובילות לתמותה ממחלות לב וכלי דם. מצב כזה הוא סיבה מובילה להסתיידות עורקים ועל פני האדמה, כביליון וחצי בני אדם סובלים מכך. ברפואה הקונבנציונאלית נותנים, כטיפול במחלה, תרופות שונות. יש הנוטלים צירוף של מספר תרופות יחדיו. אין טיפול תרופתי עם תרופות מעשה ידי אדם שאינן מזיקות – אם יש חלופה טבעית, ברור שעדיף להשתמש בה.

חלופה כזו ישנה. מעבר לכלל השינוי באורח החיים ומעבר לתזונה טבעונית, אורגנית ודאגה לבל יהיו מחסורים תזונתיים, יש שני מוצרים טבעיים שהוכחו כיעילים ביותר להורדת יתר לחץ דם:

תה או תרכיז מעלי זיתים וזרעי סלרי טחונים או תרכיז מהם. תה מעלי זיתים נמצא בעל פעילות מקבילה לתרופה ACE, שהיא אחת מן התרופות היותר מצויות בשימוש להורדת יתר לחץ – דם. לזרעי סלרי יש יכולת כמו לתרופות חוסמות תעלות סידן.

נמצא שטיפול עם כל אחד מתוספים אלו – ויותר מכך עם שניהם יחדיו, מאוד עזר להורדת יתר לחץ דם. טיפול שמוריד יתר לחץ – דם, בעיקר אצל מבוגרים, מצמצם במידה ניכרת התפתחות מחלות כמו מחלות כליה, שבץ ומחלות לב וכלי דם.

לא קל להוריד לחץ דם. בטיפול הרגיל, נותנים לסובל מכך תרופה, עם מינון מינימאלי ולאט לאט מעלים את המינון. פעמים רבות שוב אין בתרופה תועלת ואז מוסיפים עוד תרופה ועוד תרופה – לבסוף אדם מוצא את עצמו נוטל שלוש – ארבע ואפילו יותר תרופות. תרופות כמו ACE מעלות בסופו של דבר את רמת האשלגן בדם, פוגעות בכליות ובנוסף, על נשים הרות חל איסור לקחת תרופות כאלו, מחשש של פגיעה בעובר.

בגוף יש הורמון בשם אנגיוטנסין שגורם לכלי דם להתכווץ. כאשר אלו מתכווצים יתר על המידה, מתפתח יתר לחץ – דם. התרופה ACE גורמת להרפיה בעורקים המכווצים יתר על המידה. אבל, במקרים   רבים אין היא פועלת מספיק ואז מצרפים סוג נוסף של תרופות, חוסמות מסלולי סידן בגוף. תרופות אלו מצמצמות כניסת סידן לתאים. סידן מכווץ, מגנזיום גורם להרפיה. שתי תרופות אלו, העובדות במשולב, מווסתות את לחץ הדם, עד שתופעות הלוואי שלהן מתחילות לתת את אותותיהן!

כאמור, שני מוצרי הטבע הנ"ל פועלים באותה צורה אך ללא כל תופעות לוואי. כאמור, תמצית עלי זיתים פועלת כמו התרופה ACE ותמצית זרעי סלרי פועלת כמו חוסמי תעלות סידן. במחקרים קליניים, כל אחד מחומרי טבע אלו נמצא מוריד רמות מופרזות של לחץ דם.

בתמצית עלי זיתים יש חומר בשם סכואירידואיד גליקוזידאז. בניסוי עם אנשים שסבלו מיתר לחץ – דם וניתנה להם התמצית הזו, נמצא שבתוך שמונה שבועות לחץ הדם ירד מממוצע של 137/80 ל – 126/76. בניסוי נתנו תמצית עלי זיתים, 500 מ"ג, פעמיים ביום ומנגד ניתנה התרופה קפטופריל בקבוצת הביקורת. התוצאות היו כמעט זהות, מבחינת השפעה על לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי לא היה הבדל מובהק סטטיסטית בין שתי הקבוצות. עם תמצית עלי הזיתים, חלה גם ירידה ברמות הטריגליצרידים בדם. במחקר בו נטלו חלק אנשים בגיל העמידה בעלי עודף משקל, עם עלי הזיתים היה גם שיפור של 15% ברגישות לאינסולין ושיפור של 28% בתגובת הלבלב לעלייה ברמת הסוכר בדם.

לבל נשכח שלתמצית עלי זיתים אין כל השפעה שלילית – לתרופה יש. כבר בחוברת מס' 44 של עיתוננו יש מאמר על היעילות של חליטה מעלי זיתים כנגד מחלות רבות מספור.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול