תרכיז המופק מזרעי גדילן בולם התפתחות סרטן ריאה

 

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי.

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

 

 

סרטן ריאות היא מחלה קשה. פחות מ – 10% מן החולים בה שורדים יותר מחמש שנים. ידועות סיבות רבות להתפתחות המחלה – פחות מכך מוכרות דרכים לריפוי שלה. לאחרונה, צוות חוקרים מאוניברסיטת קולורדו פרסם מחקר בעיתון המקצועיMolecular Carcinogenesis, מחקר שמצא שטיפול עם החומר סיליבינין, מרכיב מרכזי בצמח גדילן מצוי, עוזר בהצלחה לטפל בסרטן הריאות – הוא גם עוצר גדילה תאי סרטן וגם מונע היווצרות גרורות. צמח הגדילן, שכבר מזה שנים רבות מוכר כמשקם של הכבד, מוכנס כעת כתרופה טבעית יעילה לתיקון נזק שנגרם ברקמות הריאה.

אם כי צמח זה מוכר ברפואת הצמחים המסורתית כבר כ – 2,000 שנים, מעט מאוד מחקרים נערכו איתו בזמננו. דרך פעולתו היא באמצעות בקרה על הקשר בין תאים. תאים מתקשרים אחד עם השני באמצעות אותות ואנזימים. כאשר תקשורת בין תאית כזו נקטעת בגלל תזונה לקויה או עקב אורח חיים שפוגע באיזון המטבולי בגוף, נוצרת יכולת להתפתחות של מחלות, ובכללן סרטן ברקמות שונות בגוף.

תכשיר הגדילן בולם תהליכים דלקתיים שגורמים, בין השאר, לסרטן הריאות

חברות התרופות מחפשות תרופות כימיות שתבלומנה תהליכים דלקתיים כאלו – תרופות אלו פוגעות בגוף ויש איתן גם סכנת מוות. יש שני אנזימים, COX2 ו-iNOS, שמעורבים בשרשרת המטבולית אשר גורמת לתגובה דלקתית בפצעים ובתהליכי אינפקציה. אם בן אדם נחתך, למשל, דלקת במקום היא תגובה רצויה שתעזור לריפוי. המצב שונה לחלוטין אם יש דלקת כלל מערכתית בגלל תזונה לקויה, עודף משקל וסיבות נוספות. דלקת כזו עומדת בשורשן של מחלות כרוניות רבות ובכללן סרטן ריאות.

שני האנזימים הנזכרים לעיל, כאשר הם מצויים בדם בתגובה לדלקת כרונית, מאיצים התפתחות גידולים. הם מפעילים אונקוגנים (גנים מעוררי סרטן) המביאים לתהליך זה. חוקרים מצאו שאם שרשרת תהליכים זו נקטעת, התהליך הסרטני נעצר ושוב אין יותר גדילת גרורות. הם מצאו שנגזרת המופקת מן הצמח גדילן, סיליבינין, מסוגלת למנוע מעבר של אותות שמביאים להתבטאות של שני האנזימים ובכך היא עוזרת למניעת סרטן ריאות וריפויו.

מובילי מחקר זה מצאו שסיליבינין יכול לעזור בטיפול בסרטן ריאות ביעילות רבה. זהו טיפול טבעי, נטול תרופות לוואי וסיכונים. כאמור, צמח הגדילן ומקטעים המופקים ממנו עשויים לעזור בטיפול במחלות רבות. כטיפול בסרטן הריאות, החוקרים מארה"ב ממליצים על נטילת כמוסות של מיצוי גדילן סטנדרטי של 250 מ"ג לכמוסה, פעם ביום.

מקורות

Milk Thistle Extract Shown to Halt Lung Cancer Prograssion in its Tracks. Wednesday, December 07, 2011. By: John Phillip

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/…

http://www.sciencedaily.com/release…

http://www.eurekalert.org/pub_relea…

http://www.nutrisionhorizon.com/new…

לקריאה נוספת

http://www.naturalnews.com/034339_milk_thistle_lung_cancer_prevention.html#ixzz1fvSYO7Tn

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול