אסטמה עונתית ותקופות מעבר

מיד עם תום החופש הגדול ועם תחילת שנת הלימודים, צפויים אלפי ילדים בישראל בגילאי 18-6 לסבול מהתקפי אסטמה עונתית. נתונים עולמיים שמתפרסמים מראים כי תקופת "החזרה מהחופש הגדול" ובמיוחד השבוע ה- 38 לשנה, שהוא השבוע השני בחודש ספטמבר, מאופיינת בעלייה דרמתית במספר התקפי אסטמה ופניות למיון, כמו גם לעלייה במספר האשפוזים.

בין היתר, מנתונים שנאספו בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ישראל ומקומות נוספים מיוחסת העלייה בתחלואה לעלייה ברמת ה'סטרס' הנגרם כתוצאה מהחזרה ללימודים ועלייה באלרגנים הסביבתיים המאפיינים את התקופה הזאת של השנה, בזיהומים של דרכי נשימה הנגרמים על ידי וירוסים ובהדבקה של הילדים האחד את השני.

ממחקר שנערך לאחרונה במחוז עולה כי קיימת התאמה בין נתוני התחלואה העולמיים לאלה שבישראל, ועל כן הוחלט לנקוט פעילות מונעת ולקרוא ללקוחות להגיע ולקבל טיפול מונע במרכזי בריאות הילד. מחקרים מצביעים כי טיפול מונע מפחית באופן משמעותי את התסמינים, כמו גם את מספר הביקורים אצל הרופא המטפל ולכן מומלץ לכל הילדים הסובלים מאסתמה לפנות לרופא המטפל ולקבל טיפול מונע.

סימפטום 'החזרה מהחופש הגדול' הוא הסנונית הראשונה המבשרת את בוא הסתיו, עונת המעבר והאלרגיות. בתקופה זו של השנה צפויה אוכלוסייה גדולה של ילדים , מתבגרים ומבוגרים, לסבול מתופעות שונות של אלרגיות שיתבטאו בנזלת, שיעול, צרידות, דמעת, תופעות עוריות של פריחה וגרד ועוד. חשוב להיערך נכון לקראת תקופה זו של השנה. איך עושים זאת?
• מנקים היטב את הבית מאבק שמהווה כר גידול פורה לקרדית אבק הבית.
• מאווררים היטב את החדרים
• אצל ילדים עם רקע אסתמטי , רצוי ומומלץ טיפול מונע בהתאם להמלצת הרופא המטפל .
• מרחיקים ילדים מגורמי זיהום אוויר כמו עשן סיגריות או מכל מקור אחר ופיח המצוי במרכזי ערים ושגורם לאלרגיות.
• שיטת הבצל- מלבישים את הילדים במספר שכבות שיתאימו לכל מזג אוויר.

פרופ' הרמן אבנר כהן,

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול