ההתמודדות עם תקופת גיל המעבר (סיום המחזור) ברפואה הסינית

תקופה זו היא השלב האחרון במחזור התפתחות האישה מבחינה גניקולוגית. מדובר בערך בין הגילאים 48-55. זהו תהליך טבעי בחייה של האישה,למרות שלנשים רבות יש קושי לקבל זאת בגלל השינויים המאפיינים תקופה זו, שינויים פיזיולוגים רבים, המשפיעים עליה גם מבחינה נפשית. בזמן התהליך מפסיק המחזור והפוריות יורדת. זהו תהליך ארוך אשר במהלכו יש ירידה באנרגית הכליות(שם המקור לכל האנרגיה הבסיסית בגוף).

תקופה זו מאופיינת בדימום לא סדיר,רגישות יתר מבחינה נפשית (חרדות,עצבנות,דיכאון),תחושת חום,הזעות לילה,בעיות שינה,יובש בפה,עיניים ויובש וגינלי,כאבי עצמות וכד'.

הפתרון ברפואה מערבית הוא נתינת הורמונים,אבל יש נשים שזה לא מתאים להן, שאינן מעונינות בטיפול זה, או שזה לא עוזר להן,והרופאים ממליצים לנשים אלו להגיע לרפואה הסינית לקבלת טיפול.

ברפואה הסינית יש אפשרות להתייחס למצב לפי 5 האלמנטים שהם: מים,עץ,אש,מתכת,אדמה.

ניתן ליחס תקופה זו לאלמנט המתכת ועונת הסתיו השייכת לו.האישה נמצאת אחרי תקופת אלמנט האש שזו תקופת שיא הפוריות,והפריחה.לרוב כבר יש לה משפחה וילדים גדולים שכבר אינם זקוקים לאם במשרה מלאה,יש לה בית וביסוס כלכלי.

בתקופה זו של המתכת,על האישה להפנות את המרץ והאנרגיה שהשקיעה במשפחה,ובעבודה אליה.עליה להשקיע בעצמה,בצרכיה, וברצונותיה.זו התקופה בה נשים רבות מתחילות לעשות דברים שחלמו עליהם,ולא היה להן זמן לעשות.

זו תקופה של ניקוי האורוות והכנה לחורף.הדברים החשובים נשארים,ומה שאינו נחוץ נזרק.זה הזמן בו המתכת צריכה להיות דומיננטית כדי שהאישה תוכל להשאיר מאחוריה את העבר,ולהתקדם אל מה שנחוץ ורצוי בעתיד.

זו תקופה בה מתאפשרת מחשבה,מיקוד, וחשבון נפש.לנשים בגיל זה יותר קשה לשנות דברים, ויש להן פחות ספונטניות בחיים,ויותר סדר,יותר מחושבות.

כאשר מלכתחילה אלמנט זה אינו מאוזן,הדבר יכול לגרום לנוקשות יתר,טיפול בטפל יותר מאשר בעיקר.יש אפשרות לעצבות,דיכאון,ואבל על העבר,מופנמות,ובעיות במערכת הנשימה כמו קוצר נשימה,ומערכת חיסון חלשה.

כמו בכל מצב בחיים,כל האלמנטים חייבים לבוא לידי ביטוי,וכך גם פה.

כדי לפרוץ לשלב הבא בחייה, האישה צריכה את אלמנט העץ,שאחראי על הפריצה,ותכנון המשך הצעדים.

האש חשובה גם היא בתכנון העתיד,מאחר וצריך להט ליצירת חיים חדשים.

תפקיד אלמנט האדמה הוא לדאוג שהמעבר יהיה חלק ללא זעזועים,לדאוג לבסיס,אך לא למקובעות שממנה יהיה קשה לזוז.

את היכולת לחשוב בשיקול דעת,בשלווה,תקבל האישה מאלמנט המים,וחוסר איזון פה יכול להביא לפחדים וחרדות.

אנו נחזק את אנרגית הכליות, וכן את אנרגית הטחול ,הקיבה והראות האחראים לאנרגיה שאנו מקבלים על בסיס יומי  דרך המזון והנשימה. בנוסף אם יש צורך נמליץ על שינוי תזונתי,ופעילות גופנית מתאימה.

החיזוק יעשה ע"י דיקור בנקודות המשפיעות על המצב הפיזי והנפשי.יינתנו צמחי מרפא העוזרים בשינויים הפיזיים,ובמצב הנפשי.

מבחינה תזונתית,נשים דגש על מאכלים המחזקים את החוסר בגוף,ונדאג להמליץ גם מה לא כדאי לאכול ולשתות.

פעילות גופנית בגיל זה חשובה מאוד,בעיקר התעמלות לחיזוק עצם ושריר למניעת אוסטאופרוזיס,ותמיכה בסירקולציה טובה של אנרגיה ודם.

סיפור מקרה:

כאשר הגיעה אלי א. בתחילת תקופת גיל המעבר,כאשר היה עדיין מחזור ,אך כבר היה לא סדיר,היא סבלה מגלי חום,התעוררויות רבות בלילה,ועצבנות מרובה.באבחנה התברר כי אנרגית הכליות חלשה,וכן אנרגית הכבד תקועה,דבר שגרם לחום רב בגוף,שהגיע לאנרגית הלב וגרמה לבעיות שינה.

לאחר כ3 טיפולי דיקור המצב החל להשתנות,השינה השתפרה, וכך גם גלי החום.בנוסף קיבלה צמחי מרפא,מאחר ולא הייתה מעוניינת בהורמונים, והמצב המשיך והשתפר.

לרפואה הסינית יש מענה לבעיות תקופת גיל המעבר,אך על המטופלת להבין שיש צורך בהתמדה בטיפול ובשינויים הנחוצים באורח החיים,כדי לראות שיפור משמעותי.

כנרת ליטני מטפלת מוסמכת ברפואה סינית ושיאצו

אתר: painfree.co.il

בפייסבוק: כנרת ליטני-דיקור סיני ושיאצו

טל': 052-3820613

;
;

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול