לפלורת המעיים יש תפקיד חשוב במניעת התפתחות סרטן

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי
הודעה חשובה
הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות

במספר מחקרים נמצא שלפלורת המעיים, הביום, יש תפקיד חשוב במניעת התפתחות מחלות – מחקר חדש גילה שהן עוזרות גם במניעת סרטן. מחקר עדכני זה, שנערך באוניברסיטת קליפורניה, הראה שליכולת נוגדת הדלקות שיש למספר סוגי בקטריות המעי יש יכולת להאט או אפילו לבלום התפתחות של מספר סוגי סרטן. ניתן לתרגם תגליות אלו לשיטת טיפול עם פרוביוטיקה, הבקטריות החיוביות שבמעי.

כפי שדווח ב-Science Daily , ניתן יהיה להקטין את הסיכון של אדם לחלות בסרטן בעזרת בדיקה שתראה מהי הכמות ומהו המגוון של בקטריות המעי שיש בגופו, ולתת פרוביוטיקה על מנת להעלות את הכמות של אותן בקטריות אנטי-דלקתיות שעוזרות גם נגד סרטן. זהו טיפול לא פולשני, קל לביצוע ויש בו תועלת רבה לבריאות ובכלל זה לצמצום התחלואה בסרטן. בישראל, סיבת המוות הראשונה היא סרטן וזוהי אחת הדרכים לשנות סטטיסטיקה קודרת זו.

תפקידן של הבקטריות החיוביות
בגופו של אדם יש בקטריות חיוביות שמונעות מצב דלקתי ויש מזיקות שגורמות לדלקות. סוג הבקטריות היותר מועיל בגוף הוא לקטובצילוס ג'והנסוני 455. בקטריות אלו, כמו גם גזעים נוספים של בקטריות חיוביות, מצמצמים פגיעה בגנים והתפתחות של מצבים דלקתיים. זוהי דרך טבעית לצמצום הסיכון להתפתחות מחלות ובכללן סרטן, מחלות ניווניות במוח ובעצבים, מחלות לב, ארטריטיס וזאבת אדמתית מערכתית. כעת נמצא שפלורת מעיים בריאה מצמצמת סיכון לסוגי סרטן מסוימים כמו לימפומה, סרטן שנוצר במערכת החיסונית. מסתבר שהעשרת הביום בגוף יש בו כדי למנוע התקדמות מחלת סרטן או אפילו למנוע את הופעתה מלכתחילה. בשני ניסויים עם בעלי חיים עם רגישות יתר לסרטן נמצא שהעשרת המגוון והכמות של הבקטריות החיוביות צמצמה במידה רבה התפתחות סרטן מהסוגים לויקמיה, לימפומה וסוגי סרטן נוספים. לעכברים נתנו תכשירי בקטריות מהסוגים מונעי סרטן ופרט לצמצום התחלואה שלהם בסרטן, נצפה אצלם שיפור במטבוליזם.

דרכים להוספת בקטריות חיוביות לגוף
יש מוצרים מוכנים איתם ניתן להעשיר את פלורת המעיים ויש כאלו שאותם יש צורך להכין בבית. שילובם בתפריט יביא ליתר עמידות לסרטן, להגברת העמידות למחלות רבות נוספות ואפילו להרזיה.
מזונות צמחוניים טבעוניים שמעשירים את פלורת המעיים הם ירקות מוחמצים בדרך טבעית וכאלו שלא עברו תהליך פסטור עם סיום ההחמצה. מיסו וטמפה אף הם מזונות מותססים. מיסו מכיל כמות רבה של מלח והשימוש בו הוא רק במשורה. ניתן גם להכין לבד יוגורטים צמחיים משקדים או משומשום אורגני מלא. כאשר מכינים יוגורט צמחי, יש להכין אותו, רק בפעם הראשונה, עם 2 כפיות יוגורט חלבי שמכיל גזע אחד בלבד של בקטריות ולהתחיל לאכול ממנו בהדרגה. ביום הראשון – כפית אחת עם ארוחה. ביום השני, 2 כפיות, כל אחת בארוחה נפרדת. לשם הכנת יוגורט צמחי בפעמים הבאות שוב לא משתמשים ביוגורט החלבי אלא משאירים כמה כפות יוגורט צמחי כמחמצת וכן הלאה. כל יומיים שלושה יש להכין חדש. אם מכינים יוגורט משקדים, יש לקלוף אותם תחילה ע"י החזקתם במים רותחים זמן מינימאלי שיאפשר לקלוף אותם בקלות. הכמויות הן שליש כוס גרעינים או שקדים על חצי ליטר מים, רק מים מינרלים. מים עם כלור לא יתנו לחיידקים להתרבות ולייצור יוגורט צמחי. אכילת כמות גדולה של יוגורט צמחי בהתחלה יכולה לגרום לתמותה מהירה מדי של כל המזיקים שבצינור העיכול: קנדידה, אמבות, הליקובקטר ותולעי מעיים. במצב כזה, הכבד לא מספיק או לא מסוגל לסלק את כל הרעלים שנוצרים מקטילת המזיקים שבגוף וזהו מצב הרעלתי מסוכן. לכן, חשוב לצרוך בהדרגה, תוך הגדלת כמות היוגורט הצמחי הנאכלת לאט לאט ולפי ההרגשה, אכילת יוגורט צמחי בהפרזה אפילו מועטה, יכולה להרגיש הרגשת חולי קלה. אחרי פרק זמן מספיק לשיפור פלורת המעיים, ניתן לאכול יוגורט כזה בכמויות סבירות. יוגורט מחלב או קפיר הם פשרה ועדיף להימנע מהם ולבחור באפשרות הצמחית. ניתן להכין ירקות מוחמצים כמו כרוב, מלפפונים כבושים, חצילים ועוד. כמובן קיימת גם האפשרות לצרוך כל יום מספר כמוסות או שקיות של אבקת אצידופילוס. גם במקרה זה, למי שלא מורגל, מומלץ להתחיל בהדרגה ולהגיע עד מספר כמוסות כאלו ביום.

לאט לאט הרפואה הטבעית הולכת ותופסת תופסת את מקומה הראוי. בל נשכח שעד לפני כמאה שנים, כל דרכי הריפוי היו המזון עצמו או ממקור של צמחי מרפא, לא כימיקלים מעשה ידי אדם. כעת, אחרי מסכת ייסורים לא קטנה, האנושות חוזרת, אם כי לאט מדי, לריפוי הטבעי.

מקורות
Healthy, anti-inflammatory gut bacteria is actually key to averting the start of cancer
Wednesday, April 20, 2016 by: Daniel Barker
The second brain: Gut bacteria control human behavior to get the best nutrients
Type 2 diabetes breakthrough: Imbalance in gut bacteria likely cause
Artificial sweeteners alter gut bacteria and cause metabolic dysfunction leading to obesity and diabetes
Healthy gut bacteria prevent obesity: Study
When weight loss surgery works, it's only because of bacteria changes in the gut
Healthy gut bacteria help prevent age-related diseases
Mainstream science finally admitting that gut bacteria play a role in preventing obesity

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול