פיגמנטים במזון

כולנו שמענו על כך שחשוב לאכול שפע של עלים ירוקים ופירות בצבעים שונים והם בהחלט חלק מתזונה מאוזנת ובריאה, אך מחקר חדש, שהתפרסם בספטמבר האחרון, העלה משהו אחר לגמרי. חשבנו שצבעים כמו סגול, כחול, אדום וכתום הם הפיגמנטים המובילים בתזונה הטבעית וחשיבותם כנוגדי חמצון חיונית. אם כן גם אם אתם חשבתם כך, להלן מידע שישנה את נקודת המבט שלכם על הפיגמנטים המובילים – על פי המחקר האחרון, לבן הוא הפיגמנט הבריאותי ,במיוחד בכל הנוגע למניעת התקפים ומחלות לב.

במחקר, שהשתתפו בו 20,000 מתנדבים בוגרים, שעברו תשאול מקיף על הרגלי התזונה, כולם היו בני 41 ומעלה ולא אובחנו כסובלים מבעיות לב, החוקרים עקבו אחר נבדקים אלה במשך 10 שנים, שבמהלכם 233 מהמתנדבים עברו התקפי לב. בהשוואת המזונות שמתנדבים אילו אכלו, החוקרים הצליחו לאבחן כי נמצאו יותר ירקות בעלי פיגמנט לבן, לכן היה להם סיכוי מועט ב 52% לחלות במחלות לב.

בין הירקות והפירות הלבנים נכללים: אגסים, בננות, תפוחים, כרובית, עולש, מלפפון. תפוח אדמה לבן אינו נכלל ברשימה זו, כי הוא נחשב לעמילני.

במחקרים קודמים מצאו את הקשר בין אכילת שפע של פירות וירקות ובין הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם, אך זהו המחקר הראשון מסוגו שהצביע על הפיגמנט הספציפי בין הפירות והירקות בעלי הכוח להשפיע על מניעת מחלות לב.

החוקרים טרם הבינו לחלוטין מדוע הצבע הלבן הוא הקובע, יכול להיות שנוגד החמצון שהוא מספק בעל עצמות ייחודיות.

תפוחים עשירים בפלבונואידים ובסיבים המכילים פיקטין, שידוע כמוריד את הכולסטרול בדם, בננות הם מקור נפלא לאשלגן שמסייע באיזון לחץ דם, עולש מכיל חומצה ציקורית, שמחזקת את חילוף החומרים. לכולם מרכיבים שונים שמסייעים לבריאות האדם, אך מהו המשותף, מלבד הפיגמנט הלבן, שחשיבותו טרם הובהרה לגמרי.

בעיקר כעת שהסיכון לחלות במחלות הלב נמצאות בעלייה לאחר גיל 55, יש להקפיד להוסיף ירקות ופירות לבנים ברשימת הקניות של כולנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך