צבעים המיועדים לטיפול בליקויים תפקודיים

חוץ מהצבע האולטרה-סגול הבלתי נראה לעין, אילו צבעים מועילים לטיפול במצבים פתולוגיים שונים? השימוש בצבעים נעשה בדרך כלל על חלק או איבר בעל תפקוד לקוי אצל אדם או חיה בצורה של אורות צבעוניים. מטפלים משתמשים בגוונים שונים של כל צבע בהתאם לעוצמה הנדרשת של ההשפעה הפיסיולוגית. האורות מוקרנים ישירות אל המקום כדי לקבל את התגובה התרפויטית המתאימה מהרקמה, מחלק הגוף, או ממרקם התאים הלקויים.
כוח הריפוי של האור מתאים למספר רב של בעיות בריאות, כגון: המחלות השיגרוניות (ראומטולוגיה),פיזיותרפיה, פגיעות ספורט וכאבים, טיפול בילודים, טיפול בילדים, הפרעות עונתיות, מחלות עור, ריפוי פצעים ועוד'.
להלן לרשימה של צבעים המשמשים לריפוי והליקויים בהם הם מטפלים.

א ד ו ם
אדום ממריץ את עצבי התחושה, כך שהוא מועיל לחושי הריח, הראיה, השמיעה, הטעם והמישוש. הוא מפעיל את זרימת הדם, ממריץ את נוזלי המוח ועמוד השדרה, ומגרה את המערכת העצבים הסימפתטית. המוגלובין נבנה על ידי קרניים אדומות. קרניים אדומות יוצרות חום המחיה ומעניק אנרגיה לכבד, למערכת השרירים, ולצד השמאלי של המוח., ההשפעה הנוגדת גירויים של הצבע האדום מצוינת למטרות טיפוליות בהרגעת שרירים מכווצים.
אדום מפרק את גבישי המלח שהצטברו בגוף ולכן מזרז יוניזציה. היונים שנוצרים במקרה זה מובילים אנרגיה אלקטרומגנטית בכל הגוף. הקרניים מפצלים גבישי מלח רב-ברזלי ומשחררים חום.

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם אדום כוללות:
אנמיה, קצרת, ליקויים בהרכב הדם, דלקת הסמפונות, עצירות, ליקויים במערכת האנדוקרינית, חוסר מנוחה, שיתוק, החלשות פיזית, דלקת ראות, שחפת

מצבים בהם אין להשתמש בצבע האדום כוללים:
הפרעות רגשיות, מזג רגשני, חום, גוון פנים סמוק, דלקות, לחץ דם גבוה, מחלה נפשית, דלקת בעצב, שיער אדום.

כ ת ו ם
כתום משלב קרניים צהובות ואדומות ועוצמת החימום שלו גדולה מזו של אדום או צהוב לבדם. כתום ממריץ את בלוטת התריס ומדכא את מצד התריס. הוא מרחיב את הראות, יש לו השפעה אנטי-עוויתית על התכווצויות שרירים, מסייע למטבוליזם של סידן, פועל כסם הקאה ומגביר את קצב הדופק. אך כתום אינו משפיע על לחץ הדם. ייצור החלב בשדיים מוגבר לאחר לידה כאשר האם לובשת בגדים כתומים. כתום גם פועל על הטחול והלבלב כדי לסייע בספיגה ובמחזור הדם.

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם כתום כוללות:
קצרת, ברונכיט, התקררויות, אפילפסיה, אבנים בכיס המרה, שיגרון, פעילות יתר של בלוטת התריס, תת-פעילות של בלוטת התריס, מחלות בכליות, קשיים במחזור נשי, תשישות נפשית, צניחת הרחם, מחלות בדרכי הנשימה, דלקות פרקים, גידולים, שפירים וממאירים

מצבים בהם אין להשתמש בצבע הכתום כוללים:
לא ידועים כאלה

צ ה ו ב
צהוב מפעיל את העצבים המוטוריים ומחולל אנרגיה עבור השרירים. הפרעה באספקת ויברציות צהובות לכל חלק בגוף עלולה לגרום להפרעה בתפקוד באותו חלק, כולל שיתוק חלקי או מלא. כתערובת של קרניים אדומות וירוקות, קיימת בצהוב העוצמה מעוררת של הויברציות האדומות משולבות עם העוצמה המתקנת של הויברציות הירוקות. לכן, הוא נוטה לעודד תפקוד וגם תיקון של נזקים. אם מכוונים אותו למערכת הקיבה והמעיים לפרקים קצרים, צהוב מסייע לעיכול; לפרקים ארוכים יותר, הוא פועל כמטהר וכמשלשל. הוא עוזר לסלק טפילים ותולעים, ומעודד את זרימת המרה.

בניית שרירים מתרחשת בנוכחות צהוב. יש לו פעולה מעוררת, מנקה ומסלקת על הכבד, המעיים והעור. הוא ממריץ את כל מערכת ההזנה, מטהר את מחזור הדם, מפעיל את הלימפות, ומדכא את הטחול. הוא מרחיק דכדוך ומציע שמחה, חדווה, תבונה, תפיסה ועליזות.

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם צהוב כוללות:
דלקת פרקים, שיגרון, עצירות, סכרת, נפיחות, שיתוק בחצי הגוף, קלקול קיבה, מחלת כליות בעיות עיכול, אקזמה, תשישות, מחלת כבד, דיכאון נפשי, שיתוק, שיתוק בפלג הגוף התחתון

מצבים בהם אין להשתמש בצבע הצהוב כוללים:
דלקות אקוטיות, הזיות, שלשול, חום, דפיקות לב, נויראלגיה, התרגשות יתר

י ר ו ק
ירוק –הכהה וגם הפסטל – בונה שרירים, עצמות, ותאי רקמות נוספות. הוא לא חומצי וגם לא בסיסי, וניתן להשתמש בו כפי שמשתמשים בכחול. ירוק מקרר, משקיט ומרגיע פיזית ונפשית. הוא משחרר מתח, מוריד לחץ דם, פועל כמהפנט במערכת העצבים הסימפתטית, מרחיב את הנימים ויוצר תחושה של חמימות.
קרניים ירוקות עוזרות לייצב את הרגשות וממריצות את בלוטת יותרת המוח. אפשר לנצל את התכונות המעוררות את המיניות. הויברציות של ירוק משמשות לחיטוי נגד חיידקים, וירוסים ובקטריות אחרות.

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם ירוק כוללות:
קצרת, בעיות גב, כאבי בטן, שושנות, תשישות, קדחת השחת, בעיות לב, טחורים, חוסר שינה, רגזנות,דלקת גרון, מלאריה, ממאירות, בעיות עצביות, נויראלגיה, ריגוש יתר
סיפיליס (עגבת), טיפוס, אולקוס, מחלת מין

מצבים בהם אין להשתמש בצבע הירוק כוללים:
לא ידועים כאלה

כ ח ו ל
הקרניים הויברציוניות של הצבע הכחול מגבירות חילוף חומרים, בונות חיוניות, מאטות את פעולת הלב, ופועלות כטוניק על הגוף בכלל. לקרניים הירוקות תכונות אנטיספטיות, עוצמות כיווץ לשרירים ולכלי הדם, והשפעה מרגיעה או מקררת על דלקות.
כחול הוא הצבע המאזן וההרמוני המחזיר את זרם הדם לנורמליות. הוא מצמצם מתח והתרגשות, עובד כחומר מכווץ, וניתן לספוג אותו מהסביבה בזמן מדיטציה והעשרה רוחנית. הוא מרגיע את הנפש. מסייע לאדם מופנם לצאת מקליפתו ומנחם את החולה במאניה-דפרסיה. אך לאחר עשר דקות של טיפול מרוכז עם קרניים כחולות, דיכאון נפשי נוטה להתמקם; ביגוד וציוד בצבע כחול לפעמים גורמים לאדם להרגיש עייף.
כחול הוא הצבע של אמת, מסירות, רוגע, כנות, אינטואיציה, והיכולות השכליות הגבוהות.

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם כחול כוללות:
קרחות, רתחנות, הפרעות במעיים, כוויות, קטרקט, אבעבועות רוח, כולרה, כאבי בטן, עצירות, שלשול, דיזנטריה, אפילפסיה, דלקת עיניים, מחלות עם חום, מחלות במערכת העיכול
גלאוקומה, זקפת, זיבה (gonorrhea), כאב ראש, דפיקות לב, פחד ממים (hydrophobia), היסטריה, חוסר שינה, גירוד , צהבת, דלקת בגרון, חצבת, קשיים במחזור החודשי, שיתוק ילדים, מחלות בכליות, דלקת פרקים (אקוטית), שנית, הלם, מחלות עור, עגבת, דלקת בבלוטת, השקדים, דלקת שיניים, טיפוס, אולקוס, הקאות, שעלת

מצבים בהם אין להשתמש בצבע הכחול כוללים:
התקררויות, שיגדון (Gout), לחץ דם גבוה, פגם בשרירים שיתוק, דלקת פרקים (כרונית),
טכיקרדיה (הפרעות בקצב הלב)

אינדיגו
אינדיגו מחשמל, מקרר, ומכווץ. הוא ממריץ את בלוטת מצד התריס, מדכא את בלוטת התריס, מטהר דם, בונה תאי דם לבנים, ובכוחו לעצור דימום. הוא מעלה טונוס של שרירים, דיכאון נשימתי, וחוסר רגישות היפנוטית לכאב.
קרני האינדיגו שולטות על הזרמים הרוחניים של הגופים האתריים. הן גם שולטות על צ'קרת המצח ומשפיעות על הראיה, השמיעה ועל חוש הריח במישורים הפיזי, הרגשי והרוחני.

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם אינדיגו כוללות:
אפנדיציט, קצרת, דלקת הסמפונות, קטרקט, עוויתות, חירשות, טרוף, תזזית, הפרעה בעיכול, מחלות אוזניים, מחלות עיניים, פעילות יתר של בלוטת התריס, מחלה נפשית, מחלות אף, מחלות עצביות, דימום באף, אובססיה, שיתוק מוחין, דלקת ראות, מחלות בדרכי הנשימה, מחלות גרון.

מצבים בהם אין להשתמש בצבע אינדיגו כוללים:
לא ידועים כאלה

ס ג ו ל
סגול מעורר את הטחול, המוח העליון והעצמות. הוא מדכא את הלימפות, את שריר הלב והעצבים המוטוריים. סגול מרגיע במקרים של מחלת נפש. הוא מפקח על רגזנות, מפחית רעב, בונה לויקוציטים ושומר על איזון היונים, במיוחד של אשלגן ונתרן. לאונרדו דה וינצ'י אמר "הכוח של מדיטציה יכול להיות בעל עוצמה חזקה פי עשר כאשר נמצאים מתחת לאור סגול הנופל דרך חלונות זכוכית צבעונית בכנסיה שקטה."

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם סגול כוללות:
בעיות בשלפוחית השתן, צמיחת עצמות לקויה, דלקת קרום המוח והשדרה, מחלת נפש, ליקויים בעצבים, נויראלגיה, דלקת פרקים (אקוטית וכרונית), זעזוע מוח, התכווצויות (בטן), מחלת כליות, מחלות בקרקפת, סכיאטיקה, מחלות עור, גידולים (שפירים וממאירים)

מצבים בהם אין להשתמש בצבע סגול כוללים:
לא ידועים כאלה

אולטרה-סגול
לצבע האולטרה-סגול יש תכונות כימיות ואנטי-חיידקיות המפרקות רעלנים בקטריאליים. האור האולטרה-סגול נמצא בקצה של קשת הצבעים. הוא מזרז את מערכת זרימת הדם והלימפה, ייצור נוגדנים, פעילות הבלוטות וחילוף החומרים. הוא מגביר את פעולת הראות, הלב ומערכת העצבים הסימפתטית.

הפרעות ידועות הניתנות לטיפול עם אולטרה-סגול כוללות:
זקפת, זיבה, מחלת לב, מחלות נשימתיות רככת, עגבת, אולקוס, פצעים.

מצבים בהם אין להשתמש בצבע אולטרה-סגול כוללים:
מלנומה ועוד סוגים של סרטן עור

המחלות והמצבים המתוארים לעיל שנרפאו או הושפעו על ידי צבעים מסוימים מהווים רק דוגמא. אלה ההפרעות שאומתו כמגיבות ביותר לטיפול בצבע. טכניקות מתקדמות עשויות לחולל פלאים במגוון רחב של הפרעות.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול