הרעלת עופרת נמצאה סיבה עיקרית למחלת גאוט

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב.    אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

במחקר שנערך בארה"ב ע"י National Health and Nutrition Examination Survey, נבדקו סיבות למחלת גאוט. קשר נתגלה בין רמות העופרת בגוף לבית התפתחות מחלת גאוט. לעומת זאת, לא נמצא קשר בין רמות מעל הנורמה של פורינים בגוף לבית התפתחות גאוט. מסקנת החוקרים הייתה שבניגוד למה שמקובל להאמין, לא זו הסיבה. אצל אנשים שלא סבלו מגאוט היו כמויות פורינים דומות לשל אלו שכן סבלו מכך. כן נמצאו רמות גבוהות של עופרת אצל חולי גאוט.

אצל ילדים נמצאו רמות עופרת די גבוהות, 5 מק"ג לדצ"ל דם ויותר. לגבי מבוגרים, רמות גבוהות של עופרת נחשבות ל-25 מק"ג ויותר לדצ"ל דם. ממצאי המחקר הראו שאפילו אצל מבוגרים שבדמם הייתה רמה של 1.40-2.10 מק"ג לדצ"ל כבר הייתה עליה של 94% בסיכון ללקות בגאוט. במקביל הייתה אצלם גם עליה של 70% ברמת חומצת השתן בדמם. החוקרים מצאו גם שאפילו ברמות מתונות של עופרת בדם, 1.20 מק"ג לדצ"ל, כבר הייתה עליה בסיכון ללקות במחלה זו.

לדברי ד"ר אשוואר קריסהנן מביה"ס לרפואה באוניברסיטת סטנפורד, "אין רמה בטוחה של עופרת בדם". בארה"ב, רמה ממוצעת של עופרת בדמם של מבוגרים היא 3 מק"ג לדצ"ל.

מהיכן מגיעים עודפי העופרת?

לעופרת הנכנסת לגוף האדם יש מספר מקורות. יש בעלי מקצועות שעובדים עם חומר זה. הוא מצוי בצבע של בתים ישנים – אז היה נהוג לצבוע בצבעים שחלק מהם הכיל עופרת. מקורות נוספים לעופרת הם כלי קרמיקה עם גלזורות מכילות עופרת. יש גם צינורות להולכת מים המכילים עופרת. מים מופלרים שוחקים צינורות וכך יכולה להשתחרר עופרת למי הברזים.

מחלת הגאוט היא סוג מאוד מכאיב של ארטריטיס והיא פוגעת בעיקר בבהונות הרגליים. זה קורה כאשר כמות רבה של חומצת שתן מתגבשת וחודרת אל מתחת לעור ובמפרקים. גבישים כאלו הם גם אחת הסיבות לאבני כליה.

דרוש טיפול בסיבות, לא בתסמינים

רק טיפול בסיבות יכול לרפא את המחלה. זה אומר, שסילוק כמה שיותר רב של עופרת מן הגוף והתרחקות ממקורות עופרת נוספים, יכול לרפא את המחלה. תרופות משככות כאבים מטפלות בסימפטומים, לא בשורש הבעיה. בדרך כלל הטיפול המקובל ברפואה כולל גם המלצה לאנשים לצרוך פחות חלבון. אין ספק שצריכה מוגברת של חלבון, בעיקר מן החי, מזיקה. אבל, הוראה זו כשלעצמה לא תרפא את המחלה. יש לנקוט בדרכים המנקות עופרת מן הגוף.

יש רכיבי תזונה וצמחי מרפא שעוזרים לסילוק העופרת. אלו הם נבטי אספסת, ג'ל של אלוורה, גרעינים טחונים של כוסברה והתוסף כלורלה. צומות רפואיים קצרים, בפיקוח, יעזרו אף הם. במקביל, יש להרחיק מן הבית כל כלי שמכיל עופרת, כולל צעצועי ילדים ממקורות לא אמינים ועוד. כאשר נוטלים את צמחי המרפא המומלצים במנות טיפוליות, לא בהפרזה, אין בהם שום נזק.

 

מקורות

Krishnan E, Lingla B, Bhalla V. Low-level lead exposure and the prevalence of gout. Ann Int Med. 2012;157;233-241.

http://articles.chicagotribune.com

http://www.cdc.gov/exposurereport/

http://www.naturalnews.com/037118_gout_solutions_remedies.html

 

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול