חשיבות קואנזים Q-10 ללב

חשיבות קואנזים Q-10 ללב

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי,

כל הזכויות שמורות להוכברג מרדכי ואריאלה

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

 

 

קואנזים Q-10 נוטל חלק מפתח בתהליך פירוק אדנוזין טריפוספט בתאים, תהליך של שחרור אנרגיה שדרושה לחילוף החומרים ולכל תהליכי החיים. מתוך כך יש לו חשיבות מיוחדת למניעה ולריפוי של מחלות לב שונות מסכנות חיים.

מחקרים אחרים הראו שיש לו גם תפקיד של הגנה על ה – DNA והוא מצמצם את עוצמתם של תהליכים דלקתיים שקשורים אף הם למחלות לב. הוא משפר גם את זרימת הדם אל הלב ושומר על גמישות העורקים לבל יתקשחו. לאחרונה נמצא גם שהוא מוריד רמות של כולסטרול LDL מחומצן, באמצעות השפעתו על אותות אנזימטיים הקשורים לתהליך מזיק זה.

בז'ורנאל המקצועי Age מדענים מספרד פרסמו מחקר המלמד שאם אל התפריט הים – תיכוני של מזון בריא מוסיפים Q-10 יש הפחתה בפגיעה ב – DNA בתאים ופחות מצבים דלקתיים. התוצאה של צירוף זה הייתה ירידה דרמטית בסמנים הביולוגים שקשורים עם מחלות לב. קואנזים Q-10 מצמצם סטרס חמצוני על ה – DNA, גם דלקות בגוף ובכך הוא משפר את בריאות הלב.

במחקר זה שנעשה בספרד שותפו עשרים אנשים בגילאי 65 ומעלה, במשך תקופה של ארבעה שבועות. הם  חולקו לשלוש קבוצות: האחת קיבלה תפריט מערבי, השנייה תפריט ים תיכוני והשלישית תפריט ים תיכוני עם מאתיים מ"ג קואנזים Q-10. אצל משתתפי הקבוצה שצרכו תפריט ים תיכוני הייתה ירידת מה בסטרס החמצוני על ה – DNA וזאת בעיקר בגלל האפקט האנטי דלקתי של תפריט זה הכולל כמות רבה של שמנים חד בלתי רוויים. בקרב משתתפי הקבוצה השלישית, תפריט ים תיכוני עם קואנזים Q-10, הייתה ירידה דרסטית בשכיחות בעיות לב. מסקנת החוקרים הייתה שצירוף זה של תפריט ים תיכוני עם הקואנזים מצמצם נזק חמצוני  ל – DNA, מה שחשוב במיוחד אצל מבוגרים. Q-10 מצמצם פגיעה חמצונית בתאים וזוהי דרך חשובה למניעת נזקי חמצון יתר אצל מבוגרים.

במחקר אחר שפורסם בעיתון המקצועי אתרוסקלרוזיס, חוקרים מסין בחנו את האפקט של מתן קואנזים Q-10 על הציפוי הפנימי של העורקים. פגיעה בציפוי זה מובילה למחלות לב והתקפי לב. נמצא שאצל אלו שצרכו את הקואנזים בכמות של 300 מ"ג ביום במשך 12 שבועות, היה שיפור רב מאוד בנוקשות של העורקים והייתה זרימת דם מוגברת והספקת אנרגיה מוגברת ללב.

ממצאים אלו מחזקים את הידוע, שקואנזים Q-10 הוא אמצעי מועיל לשיפור אנרגיית התאים ולמניעת התפתחות מחלות לב. כיום, מרבית המחקרים נעשים עם יוביקווינול, צורה של Q-10 שהיא שמונה פעמים יותר חזקה מ-Q-10 הרגיל. המינון המומלץ מתכשיר זה הוא 50 עד 300 מ"ג ליום, בהתאם למצב הלב. הוא משפר את הספקת האנרגיה ואת זרימת הדם אל הלב.

 

מקורות

Coenzyme Q10 Can Prevent and Treat Heart Disease by Attacking Multiple Metabolic Pathways. NaturalNews: Friday, March 09, 2012, by: John Phillip

http://www.naturalnews.com/035189_CoQ10_heart_disease_cellular_energy.html#ixzz1osl6o

DMS http://www.wellnessresources.com

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21404051

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22088605

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול