ערכם הבריאותי של השום והבצל

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

במשפחה הבוטנית שושניים מצויים מספר צמחי מאכל. למרביתם יש ערך בריאותי, לא רק תזונתי. צמחים אלו הם: שום , בצל, עירית ולוף. יש בארץ גם מספר צמחי בר אכילים בני משפחה זו ובהם עירית גדולה ומספר מינים של שום בר. מומלץ לשלב בצל ושום למטרות טיפוליות.
שום וסרטן – השום הינו צמח שמסוגל לטפל במחלת הסרטן. במדינת אייווה בארה"ב ערכו מחקר בקרב נשים, שהיה כפול סמיות, אקראי ועם פלסבו. במחקר נבדקה ההשפעה של תכשיר שום על הבריאות. השתתפו 41,000 נשים ונמצא שיש קשר בין צריכת שום וירידת סיכון לסרטן. נוכחו שככל שצריכת השום הייתה גבוהה יותר, כך הייתה בקרבן פחות שכיחות של סרטן המעי הגס.
שום והמערכת החיסונית – נמצא שצריכת שום מגבירה את פעולת המערכת החיסונית. במחקר כפול סמיות ואקראי נבדקה השפעת אכילת שום על תחלואה בזמן עונת השפעת. ככול שצריכת השום הייתה גבוהה יותר, כך נרשמו פחות היעדרויות מבתי הספר ומעבודה. השום עשיר במספר רכיבי תזונה חשובים ובכללם סיבים, סלניום, ויטמין C, מנגן, סידן, ויטמין 6B, נחושת, אשלגן, זרחן וברזל.
מחקרים רבים לימדו שהשום עוזר להורדת רמות גבוהות מדי של כולסטרול ולאיזון לחץ הדם.
יש בשום חומרים אנטיביוטיים בעלי יכולת רחבת היקף של עזרה בריפוי מחלות מידבקות. במספר מחקרים הוא נמצא יעיל יותר מאנטיביוטיקה ואין עמידות של חיידקים כלפיו. כמו כן אין כל הסתייגויות לגבי הטיפול אתו.

הבצל
הבצל, כמו השום, מכיל גופרית שתורמת לתכונותיו הרפואיות. הבצל עשיר מאד בברזל ובאשלגן. בזכות השמנים האתריים הנמצאים בו, בצל עוזר במניעה וטיפול במחלות ויראליות ומחזק את מערכת החיסון. מחקרים הוכיחו שאכילת בצל, אפילו הרחתו עוזרת במניעת הצטננות ושפעת.
בצל יעיל נגד חיידקים רבים בזכות הפיטונצידים הרבים שבו. הוכח במחקרים שהוא יעיל נגד חיידקים מסוג סטרפטוקוקוס, מיקובקטריום, טוברקולוזיס, דיפתריה, קורינבקטריום, שיגלה ועוד.
יש לו גם השפעה אנטי-דלקתית, אנטי-פטרייתית, נוגדת הסתיידות עורקים ואף נוגדת סרטן. טוב לבריאות הלב, מוריד רמת כולסטרול גבוהה מדי ותורם לאיזון סוכרת מטיפוס 2.
הבצל נמצא משפר את התיאבון, מזרז את חילוף החומרים. משפר עיכול, מטפל בטפילי מעיים. מעלה חומציות נמוכה בקיבה ומטפל בעצירות. מחטא את הדם. כמו כן, הוא טוב לסילוק ליחה מן הגוף, גורם להזעה ומשתן.
עם זאת, שתיית מיץ בצל ואכילת בצל בכמות רבה אינם מתאימים למי שסובלים מכיבי קיבה ותריסריון, חומציות גבוהה בקיבה וכן מחלות כבד וכליה.
מקורות
Am J Epidemiol. 1994;139(1):1-15.
J Nutr. 2016;146(2):433s-6s.
http://tinyurl.com/6dbv5ax Accessed January 17, 2017.
Phytomedicine. 2016;23(11):1127-33.
http://tinyurl.com/dg4poo. Accessed January 17, 2017.
http://www.bhol.co.il/51039

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול