פציאליס (Bell's palsy) והטיפול בדיקור סיני

מה זה פציאליס?

זוהי הפרעה עצבית המתבטאת בחולשה או שיתוק של שרירי הפנים.

פציאליס ,או בשמו הנוסף שיתוק על שם בל, יכול להופיע באופן מהיר יחסית ולהימשך זמן רב, לעיתים אין שיפור, והעיוות נשאר.

קמת בבוקר, או סתם כך באמצע יום עבודה, פתאום יש תחושה מוזרה בפנים, האוזן כואבת, העין לא נסגרת, הפה עקום, יש קושי בשתייה ואכילה, כאב חזק (לא תמיד), ושינוי בתחושת הטעם, מצב זה מצריך פנייה מיידית לרופא ולטיפול בדיקור סיני, מאחר וככל שהטיפול מתחיל יותר מוקדם, אחוזי ההחלמה עולים.

במצב זה, בניגוד לשיתוק מרכזי, הנזק לעצב הוא במהלכו החיצוני באזור הפנים, ולא בחלק שבתוך הגולגולת, ולכן כל שרירי ההבעה במחצית הפנים הפגועה משותקים.

הטיפול המערבי כולל סטרואידים, לעיתים גם טיפול אנטי נגיפי אם יש מעורבות של נגיף ההרפס, טיפות ללחלוח העין, ותרגילים לפנים.

הטיפול בדיקור הסיני:

הגורמים ברפואה הסינית, בנוסף לאפשרות של וירוס ההרפס הם מתח, לחץ נפשי, שינויי מזג אויר קיצוני מחום לקור ולהפך, חשיפה לרוח חזקה או שילוב של כמה גורמים.

מדובר על כאב הנובע מהפרעה בזרימה תקינה של אנרגיה ודם.

מאחר ומדובר בבעיה של המסלול החיצוני של העצב, הטיפול יכלול מחטים באזור הפגוע, כשבמקרים המתאימים, יחובר מכשיר המעביר זרם חשמלי בין הנקודות השונות, לפי העוצמה אותה בוחר המטופל!

דרך נוספת היא לשלב כוסות רוח מהירות בפנים, בדרך ייחודית, וכן לחמם בעזרת "עט" חימום, ואני תמיד אוסיף טיפול במגע כדי להחזיר את העצב לפעילות.

מכל האפשרויות אבחר את אלו שהכי מתאימות למצבו של המטופל.

על פניו טיפול זה יכול להישמע כמפחיד ומאוד כואב, אבל לאמיתו של דבר, כאשר משתמשים במחטים עדינות, זה אמנם מורגש אך הכאב לא מאוד משמעותי.

היתרון בטיפול ברפואה הסינית הוא המבט הייחודי העומד מאחורי רפואה זו. אני רואה את המטופל כמקשה אחת של גוף ונפש, ומודעת לכך שכל בעיה בגופנו נגרמת מיסודה מחוסר איזון פנימי, ולכן מבחינת האבחון יש לנו סיבה מדוע פתאום חלה אדם בפציאליס, אני מזהה את חוסר האיזון הפנימי, ממנו נבעה הבעיה.

בטיפול עצמו אני מטפלת לא רק בטיפול בשיתוק עצמו, אלא גם באיזון הגוף וחיזוקו, במטרה שהבעיה לא תחזור.

טיפול זה מאפשר תהליך הבראה מהיר יותר, עם אפשרות טובה יותר שהשיתוק יעבור באופן סופי, וניתן לעשותו בשילוב עם הטיפול הניתן ברפואה המערבית.

 

 

בברכת בריאות שלמה

כנרת ליטני מטפלת מוסמכת ברפואה סינית ושיאצו

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול